neděle 25. listopadu 2018

Kamna


Kachlová kamna, 1934.
Funkční.
Jak se v nich peče? Ví to někdo z vás?

7 komentářů:

  1. Peťo,kamna jsem obdivovala už minule.Máme na chalupě podobné,pečou perfektně.
    Maso je měkoučké a šťavnaté.Na buchty musím dávat větší pozor...stačí trochu víc přiložit a štrůdl má černou kůrčičku,to je čerstvá zkušenost.Černotu jsem sloupla a jaký byl...
    db























    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Je třeba někde přepínat nějakou klapku na pečení, nebo trouba peče vždy, když se topí?

      Vymazat
  2. Ty naše kamna nejsou úplně stejná,nemáme tam třeba tu vychytávku na vodu,myslím,že se tomu říká kamnovec.Já nic nepřepínám,teplo jde do trouby vždy když topíme.Když peču maso tak dávám kastrol(pekáč) rovnou do trouby,když peču buchty ap. dávám pod plech takové železné kolečko,aby plech neležel přímo na tom žáru.Asi by to vyřešilo dát do vrchní trouby,ale tam se to peče pomalu.Musíš vyzkoušet.Tak teď nevím,jestli jsem to napsala alespoň trochu srozumitelně :)))
    db

    OdpovědětVymazat
  3. Je třeba kouknout, kde je topeniště, jakože jak vysoko a podle toho přikládat, je to hodně jiné pečení. A ještě taky doporučuju nikdy nedávat rovnou na dno trouby ale pořídit /jak se píše výše/ trojnožku. Někdy bývá součástí mikrovlnky. takže se nic nepřipálí. Hodně štěstí Lenka kočka.
    Ps. Strašně se mi líbí s jakou pečlivostí se staráte o odkaz předků, smekám klobouček.

    OdpovědětVymazat
  4. ♥♥♥
    Nech sa v nich parádne pečie, samé lahodné delikatesy!
    L

    OdpovědětVymazat