sobota 30. března 2019

Dnes (a taky včera)


Předpoklad: zasadit stromky a aspoň zčásti zlikvidovat náletový jasan.

Realita: zasazeno, zlikvidováno.

Karešova třešeň dostala místo u plotu při trati. Vykopat ty zatracené kořeny tavolníku byla pěkná fuška. Jedna hodina = necelý metr čtvereční. To bude práce do soudného dne.
Zasadit broskev při sousedově stodole bylo mnohem snazší, i když přebírat se těmi střepy také žádná sláva. To si ti lidé před sto lety dělali smetiště hned za domem nebo co? Vykopala jsem i kus kachlových kamen.
Rybízy při zdi se začínají zelenat, snad z nich něco bude, protože vykopávat je, nenene.
Zelená reklóda, na snímku téměř neviditelná, nahradí suchou švestku. Na podzim přijde další do řady oulinská renklóda.

Ještě chybějí dvě třešně, Stella a Napoleonka, a to bude teď zjara všechno. 






6 komentářů:

  1. Držím Vám moc palce - připomnělo mi to dnešek v práci - dělám v zahradním centru, na venkovní zahradě, v těchto dnech prodáváme hodně ovocné stromky, rybízy a angrešty - prošly mi jich rukama desítky. Když je zákazníkovi stříhám, vždycky jim v duchu přeju, aby stromek dobře rostl a plodil..
    Pavel

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Dávám přednost podzimnímu sázení stromků, jenže zapracovala netrpělivost s prázdnou zahradou:-) Naštěstí je u Velíšků poměrně vlhko, tak nebudou mít přes léto žízeň.

      Vymazat
  2. Dnes jsem objevila váš blog a pěkně si zavzpomínala na začátky té naší přeměny. Výchozí stav (domu i zahrady) byl dost podobný, jenom v mnohem menším měřítku.
    Přeji hodně sil. Stojí to za to. Jana

    OdpovědětVymazat
  3. Dnes mi Petra odhalila tvůj blog. Úplně rozumím tvému nadšení při čištění zahrady. Před čtyřmi lety jsme takto začali čistit poděděnou zahradu na Kokořínsku a pořád nás to moc baví. Letos bojujeme s kůrovcem. Asi marně. Nejvíc mě ale mrzí, že jsem nenašla sílu proměnu naší zahrady zdokumentovat. Letos bych ale potřebovala sehnat vysokokmeny starých odrůd ovocných stromů. Tak kdybys věděla, kde jsou k mání, byla bych moc ráda.
    Miš

    OdpovědětVymazat